Betere communicatie
Wanneer men een nieuwbouwwoning koopt dan komt daar een hoop bij kijken. Naast zaken als de financiering van de nieuwe woning, de eventuele verkoop van de oude woning en de verhuizing komt er veel informatie op de kopers af en moeten zij keuzes maken over de opleverstaat van hun nieuwe woning. De kopersbegeleider assisteert en adviseert de kopers bij het maken van deze keuzes.
Uitleg en advies
Veel informatie is nieuwe en behoeft uitleg en advies. Wanneer de kopers hun keuze hebben gemaakt uit alle mogelijke opties moeten deze worden vastgelegd. Dat is een tijdrovende taak van de kopersbegeleider. Vaak leidt dat er zelfs toe dat er geen tijd is om de kopers echt te begeleiden en van goed advies te voorzien. Kopersbegeleiding.nl maakt het mogelijk dat kopers hun keuzen zelf online invoeren en gaat in sommige gevallen zelfs zover dat de gemaakte keuzen direct worden verwerkt in de basisadministratie van de ontwikkelaar of aannemer. Terwijl elke koper nu zelf zijn wensen kenbaar maakt op zijn persoonlijke webpagina’s houdt de kopersbegeleider de touwtjes in handen. Hij controleert de kenbaar gemaakte wensen en geeft advies waar nodig.
Het internet geeft ons de mogelijkheid om de koper op voorhand te informeren. Via het portaal kan projectnieuws en de bouwagenda worden gecommuniceerd. Periodiek kan zelfs een automatisch gegenereerde nieuwsbrief worden verstuurd waarin ook de laatste bouwplaatsfoto’s zijn opgenomen.
De digitale keuzelijst is geschikt om voor elke keuze uitvoerige informatie toe te voegen. Denk hierbij aan beeldmateriaal om verschillend tegelwerk of hang- en sluitwerk te laten zien, maar ook aan technische informatie (pdf) wanneer het technische producten gaat. Bijvoorbeeld bij keukenapparatuur of zonnepanelen. Dit alles leidt ertoe dat de koper beter zijn keuze kan maken en dat toch de kopersbegeleider wordt ontlast.
Q&A
Kopersbegeleiding.nl heeft een uitgebreide database met vragen en antwoorden. Heel veel bouwgerelateerde vragen die kopers normaal aan u stellen, worden al online afgevangen. Wat is een zadeldak? Wat is veer-en-groef? Wat is een geknipte voeg? Kopersbegeleiding.nl geeft het antwoord, zodat
u tijd over hebt voor andere zaken.
Online dialoog: iedereen altijd bereikbaar
Als kopersbegeleider bent u de centrale schakel tussen de koper en de uitvoerende partijen: veel communicatie verloopt daarom via u. Kopersbegeleiding.nl helpt u met een gespreksfunctie: de koper kan vragen stellen aan de relaties, die op hun beurt kunnen antwoorden. Ze krijgen alerts per e-mail en kunnen op elk device antwoorden -of later inloggen om te antwoorden.
Automatische nieuwsbrief
Kopersbegeleiding.nl stuurt regelmatige nieuwsbrieven uit naar de geactiveerde kopers. Deze nieuwsbrieven worden automatisch gegenereerd en bevatten statusoverzichten, agenda-items, nieuwe foto’s, project-/kaveldocumentatie, naderende sluitingsdata. Uiteraard kunt u hier ook zelf nog nieuws aan toevoegen.